2.06.2011


one of the reasons i learned how to crochet was because i loved those old-fashioned granny square blankets and i really wanted to make one myself. i also have a thing for crocheted clothes hangers, and i wanted to make some too.

so i was looking for those good old wooden clothes hangers on fleamarkets, but they were actually quite difficult to find. not the right size or form, too big, too small, too expensive... but last week i finally got lucky! i bought some cotton yarn and now the idea is to follow this pattern and to combine grey with a color for each hanger.

i've also started a new pair of socks, this will be a ribbed pair for a change. :) i'm modifying my own basic pattern so i'm very curious about the outcome... can't knit fast enough! :)

8 comments:

  1. Zo'n mooi patroon. Moet een leuke toevoeging zijn aan de kleerkast. Ik ben zeer benieuwd naar het resultaat.

    ReplyDelete
  2. 'k Ben jaloers op je breikunsten.
    Laatst las ik een boek: De breiclub van Ann Hood. Ken je het? Schitterend (gemakkelijk) boek. Zalig.

    ReplyDelete
  3. Ooh! Ik ben ook fan van kapstokken-in-een-jasje! Gisteren nog een hele hoop gezien op de rommelmarkt, maar laten liggen wegens niet goed uitwasbaar (enfin, dat denk ik toch).
    Veel plezier en moest je kapstokken te kort komen, ik wil er altijd wel wat opsturen! ;-)

    ReplyDelete
  4. Ooh die kleuren zijn mooi. Ben heel benieuwd naar jouw hangers als ze klaar zijn. Ik heb mijn kast er vol mee hangen, ze lagen bij de kringwinkel vorig jaar kant-en-klaar voor maar 15 cent. Maar zelf maken geeft toch een beter gevoel.
    Lekker bezig!!

    ReplyDelete
  5. Ik vraag me altijd af hoe anderen de concentratie erbij houden bij het veranderen van bijvoorbeeld purl en knit stitch. Uw breiwerkjes zien er altijd zo mooi uit, en omdat je er veel tijd insteekt vermoed ik dat je het ook gewoon voor tv ofzo doet. Maar als ik dat doe ben ik al eens mis en kan ik het dikwijls niet verbeteren (behalve als ik de rij weer ongedaan maak):(

    ReplyDelete
  6. Dat zullen heel mooie kleerhangers worden! Ik ben benieuwd :)

    Oh, en als het niet teveel moeite kost, wil ik wel graag dat oldskool patroontje voor wanten hebben :)

    ReplyDelete
  7. Kamiel&Odille: Neen, ken ik nog niet. Maar het staat genoteerd! :)

    Juffrouw Sanseveria: als je er teveel hebt.. graag! Als je ze kwijtwilt.. Ik wil er ook voor betalen uiteraard!

    Caro: Ondertussen kan ik blind breien... Dus ja, inderdaad voor tv. Of tijdens de koffieklets bij de bomma. :) Lukt wel niet als het ingewikkelde patronen of zo zijn!

    ReplyDelete
  8. dat worden leuke sokjes, kan ik nu al zien.

    ReplyDelete

thanks for taking the time to leave a comment! :)