9.02.2010

i've been knitting a lot lately... right now i'm working on mittens for my own teenie tiny hands and a scarf for my boyfriend. (gotta prepare for winter!)

my mittens in their current state:
i'm using Noro Kochoran yarn... and it's so gorgeous! i'm constantly producing "ooh's" and "aah's" when the colors change while i'm knitting. the yarn is also quite chunky which means it's a really fast knit too!

and this is the boyfriend scarf:


for this one i'm using 100% Alpaka wool, so it's really, really soft... i'm liking it so far, it's a beautiful stitch! i'm secretly hoping he won't like it. (and give it to me!)

6 comments:

  1. Dikke sjaals, mmmmm! Daarom ben ik stiekem ook verzot op de kou en de winter :-)

    ReplyDelete
  2. Keimooi. Gaat dat gemakkelijk zo handschoenen naaien? Ik heb net een sjaal af voor mijn lief :-). Ik heb 'm nu net aan. Ik ga ook dezelfde maken voor mij in een ander kleurtje denk ik.

    ReplyDelete
  3. Poes P: Ik hou van barkoude, maar mooie winterdagen... Superkoud maar wel een zonnetje, heerlijk is dat! De natte winterdagen.. Die vind ik maar niks :p

    Blanca: Eigenlijk is het twee keer niks! Het enige wat je moet kunnen is in het rond breien, kunnen meerderen, minderen en afzetten. Het is gemakkelijker dan kousen zelfs... en met wat dikke wol gaat het razendsnel vooruit :)

    Liesel: Dat valt wel mee! :)

    ReplyDelete
  4. Die sjaal is wel heel mooi! Welke steek is dat? Heb dat precies nog nooit gezien...

    ReplyDelete
  5. Het patroon komt van de volgende blog, gevonden op Ravelry!

    http://cottonandcloud.blogspot.com/2009/01/free-pattern-extra-warm-mens-scarf.html

    Ik kende de steek zelf ook niet, het is niet supergemakkelijk maar eigenlijk ook niet zo moeilijk, het is een patroontje dat zich steeds herhaalt over 6 naalden.

    ReplyDelete

thanks for taking the time to leave a comment! :)